patriciafrisk

människor skrämmer mig, hela samhället borde skämmas!

Kategori: Allmänt

 Hej människor, hej samhället, hej Sverige! 
 
Egentligen när man tänker på det som jag tänk på nu så börjar jag skratt på ett sätt, för som sagt vi alla borde skämmas. Vi alla borde sätta på oss en dum strut och ställa oss i ett jävla hörn och sen stanna där, så pinsamma är vi alla som tar dessa meningar i våran mun som t.ex "Sveriges sjukvård är så jävla dålig" eller "Sveriges skolmat är så jävla fattig" eller "våra äldre har det inte bra"
 
skäms på er alla, skäms på mig, skäms på dig, skäms på oss och skäms på de, hur kan vi ens? 
 
Har ni sett hur sjukvården ser ut i andra länder? Har ni det??????? Har ni ätit skolmaten i ändra länder? Nej just det för dom har ingen, så ät och var glad eller hållkäften! 
Har ni sett hur äldrevården ser ut i andra länder? 
Nej precis för där finns i princip ingen!
 
Vi kan sätta oss på akuten idag, vilken tid på dygnet som helst och få hjälp med det vi behöver ellerhur? 
"Ja men det tar 7-8 timmar tills man får hjälp, så jävla dåligt" okej? Men vad tror ni läkarna gör under som 7-8 timmarna du sitter där och väntar? Tror du dom dricker kaffe & äter en liten kaka? Eller dom kanske stressar genom korridor efter korridor för att hjälpa den ena patienten efter den andra för att du ska slippa sitta där i längre än 7-8 timmar. Även säger många att det är för dyrt att gå till akuten eller vårdcentralen eller liknande, asså på riktigt? 450:- betalar du på akuten, har du sökt vård i Usa? 
sen håller jag med om att på vårdcentralen är där väldigt länga väntetider på att få en tid kan ibland dröja månader men vet ni vems fel det är? Det är inte sekreterarens fel, det är inte läkarnas fel, det är inte sjuksköterskans fel inte eller undersköterskans fel... Det är politikernas fel, så nästa gång ni blir arga på någon av dom ovanstående, bit dig i tungan för det är inte deras fel, dom gör som sagt allt dom kan för att göra alla nöjda. 
 
Och våra äldre ja, dom har det så hemskt hör man ofta. Men då undrar jag hur ni själva tycker dom skulle kunna ha det så dom har det bra som ni då antagligen inte tycker dom har det?! Att en äldre människa blir sjuk eller äldre det är inget vi kan göra något åt tyvärr utan så ser livet ut ellerhur? Jag förstår när många påpekar hur låg deras pension är och hur mycket dom gjort men min generation kommer inte ens kunna ta ut en statlig pension så vad är det vi gnäller om? 
Ibland kan jag också tänka att för 70-80 år sedan fanns inget som finns idag, ingen skolmat, ingen akutmottagning & ingen äldrevård. Klagade vi då på att det inte fanns? Nej för vi visste inte bättre men nu när vi vet så blir vi så giriga att vi bara vill ha mer och mer.. 
 
Skämmas borde vi! Men sen ska inte man bli skadad, ovårdad eller glömd, Absolut inte men det händer i andra länder också så som i USA där du betalar för den vården du behöver alltså om du ej har rdå får du gå och vara sjuk! Sverige är ett väldigt fint land men många saker som vi ska vara tacksama över som inte finns på andra ställen i världen.  Tack för mig 🌸 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vill bara säga att förutom att vara sjukt snygg så har du faktiskt riktigt intelligenta synpunkter.

    2016-02-05 | 10:30:30

Kommentera inlägget här: